Reclame Alert: Happy Valentine

valentines-bear

OPINIE

Kent u dit gevoel? Kerst en Nieuw zijn net achter de rug en winkelketens en stadscentra geven al ruchtbaarheid aan Valentijn d.m.v. acties en solden. De Paashaas is nog maar net zijn hol in gekropen en daar is Sinterklaas in een twist met Black Friday. Nog juist de kerstman in de boksring en dan is de kliek compleet. Zelfs als handelaar wordt het me soms te veel.

Ik wil hier in dit opiniestuk geen zedenpreek op gang brengen, maar eerder even terugblikken naar mijn ervaringen. Ten eerste…. ik heb het ook allemaal gedaan. Vooral als je in een handelscomité zit, die toestanden als Black Friday verheerlijken, dan doe je gewoon mee. Als beginnend ondernemer ga je ook op zoek naar antwoorden op vragen zoals: Hoe krijg ik meer bezoekers naar mijn winkel en hoe overtuig ik hen dat ook ik goede producten en diensten aanbied?

Er is een overdaad aan reclame vandaag, zowel op radio, televisie als in jouw mailbox en postbus. Er is een verkwisting aan woord, beeld, geluid en energie (en ook geld) om telkens meer mensen te overtuigen of te lokken. Even ter vergelijking. Krijg jij reclame van top-handelszaken? Ik denk even aan de broodjeszaak die een resem aan klanten mag bedienen 's middags, omdat ze gewoon de beste broodjes smeren, of die beenhouwer die bijna in alles kampioen is en hierdoor van 's morgens tot 's avonds een volle winkel heeft, of die vishandelaar die terwijl ook een mega-goeie traiteur is. Dit zijn handelaars die succesvol zijn, omdat ze top producten maken en jou steeds onthalen met een glimlach. Zelfs al hebben ze een baaldag (en die zijn er), elke keer staan ze weer klaar om jouw noden of wensen te vervullen.

Wat is de beste reclame dan? Ik heb 2 antwoorden voor jou. Het is al een eeuwenoud recept voor succes, maar de reclame die gaat van mond-aan-mond gaat is niet te kloppen. Je mag miljoenen euro's budget in het nieuwste reclame filmpje pompen over jouw bier, maar als niemand het bier graag drinkt, dan moet je het recept aanpassen en niet jouw budget door ramen of deuren gooien voor het best gemonteerde filmpje. Ik ben elke keer zo trots wanneer mensen me vertellen welke goede wijn ze bij me kochten en daarbovenop hun vrienden en familie aan de mouw trekken om hen te overtuigen om bij PinArt te kopen. Een 2de recept dat al eeuwen meegaat is heartselling… de kunst van een connectie te maken met jouw klant en hem of haar eerst op te nemen in je eigen hart, als handelaar. Koester je klanten en wees authentiek.

Ik heb me voorgenomen om geen platte commercie te verrichten, maar ik wil me blijven concentreren op u, mijn dierbare klanten. U zult van mij nog 1x per maand een mailtje krijgen met een overzicht van artikels dat ik in deze blog zal neerpennen. Facebook blijft ook nog een handig medium, alhoewel ik nu meer en meer mijn twijfels heb over integriteit bij Facebook. Evenementen zullen daar op geplaatst worden en af en toe zal ik de nieuwigheden op de FB pagina van Pin'Art posten.

Laat het duidelijk zijn. Ik wil verbonden zijn met u, niet via clicks, mails en cash, maar in hart en nieren. Ik wil u leren kennen zodat ik u het beste product kan geven dat bij uw smaakprofiel past. December heeft het alvast uitgewezen… Onze winkel is héél populair in Zemst. Elke jaar breken we opnieuw records. Het vraagt gewoon tijd! That's it.

Happy

Love
Vincent
© 2004 - 2020 Wijnen PinArt BV • Alle rechten voorbehouden • Stuur ons een e-mail

De website https://www.pinart.be maakt gebruik van cookies om de werking ervan te verbeteren en om statistieken in verband met het gebruik ervan (aantal bezoekers, bekeken pagina's, enz.) in te zamelen. Wij verkopen ook geen alcohol aan personen jonger dan 18 jaar. Daarom vragen wij verplicht uw leeftijd op te geven bij het afrekenen van de producten.